Clearblue välkkyy pesukoneen päällä ja minä seison vieressä katsellen ruutua. Tiimalasinkuva vaihtuu viimein tekstiksi: gravid, raskaana.

Olen totaalisen yllätetty. Minut voisi tökätä höyhenellä kumoon. Miten tämä on mahdollista?

Minä joka luulin tikuttaneeni ovulaatiopäivät ja ehkäisseeni mahdollisuuden raskauteen tässä kierrossa, saan nöyrtyä luontoäidin edessä. Olen söhlännyt jotain noiden laskelmien kanssa. Teen uusia laskelmia. Joko munasolu tai siittiö on elänyt pitkän elämän. Ja ovis on ollut aiemmin tai myöhemmin kuin oletin. Ainakaan se ei ole ollut siinä missä luulin!

Ensimmäisenä puskee mieleen huoli. Miten anestesia on vaikuttanut alkioon? Mutta eihän se ollut edes kiinnittynyt silloin, kun leikkaus oli. Sen lisäksi minulle annettiin todella miedot lääkkeet, koska imetän. Pyyhkäisen murheet pois mielestäni. Otan asian puheeksi sitten kontrollikäynnillä. Ja voinhan aina soittaa osastolle.

 

Onko ulkona valoisampaa päivisin? Vai tuntuuko minusta vain siltä?

Minun kevätunelmani on tullut tänne jo nyt.