Nykyään en enää avaa keskustelupalstalla niitä pinoja joissa puhutaan tupakoinnista raskausaikana. Käy ärsyttämään turhaan. Tupakoitsijat puolustelee ja muut syyllistää. Joka keskustelussa löytyy aina joku Maikki75, joka kertoo polttaneensa kaikki neljä raskauttaan ja saaneensa silti terveitä muksuja.

Juttelin erään tuttuni kanssa synnytyksestä ja hän kertoi nauraen miten oli juossut putkeen röökillä kesken synnytyksen, kunnes supistukset vei jalat alta, eikä enää pystynyt menemään. Toinen tuttu kertoi ylpeänä tupakoineensa koko raskausajan ja silti poika ei kärsinyt yhtään viekkareista, kun syntyi.

Katselin ikkunasta iltaruuhkaa kaupungilla ja siinä ikkunan alla seisoi seurue nuoria naisia tupakoimassa. Yhdellä valtava rantapallon kokoinen raskausmaha.

Niin sehän on jokaisen OMA asia, vai kuinka? Paitsi siinä vaiheessa kun tulee raskaaksi se on myös tulevan vauvan asia.

Plääh... Tämä asia vaan on mietityttänyt ja vituttanut viimeaikoina. Tuntuu että kevät on ajanut kaikki pallomasut ulos ihmisten ilmoille röökaamaan.

Minä tiedän, että lopettaminen on hirveän vaikeaa. Itse olen tupakoinut teinistä asti. Melkein kymmenen vuotta. Paitsi nyt olen ollut kaksi vuotta ilman. Lopetin Tyttösen plussatestiin, enkä sen jälkeen ole siihen myrkkyyn kajonnut.

Okei, lopettaminen ei onnistu kaikilta, mutta että kehdataan julkisesti vetää röökiä maha pystyssä. Mua ainakin hävettäisi.

Tämä on vain minun ahdaskatseinen ja jyrkkä mielipiteeni. Älkää tupakoitsijat vetäkö hernettä nenään.