Viime viikko on mennyt äitini luona kyläillessä. Ihan hyvä, että olen saanut jotain muutakin mietittävää, kuin vauvakuumeilun. Olemme kierrelleet ostoksilla läheisissä kaupungeissa ja käyneet joulumyyjäisissä. Näillä korkeuksilla on jo luntakin. Valmistin omin pikku kätösin lahjoja läheisille ja joulumieli on huipussaan.

Myönnetään, olen minä täälläkin kuumeillut. Näin sittarissa naisen, jolla oli kaksi lasta vierellä ja yksi mahassa. Taas kerran olisin halunnut vain tuijottaa sitä mahaa. Jotenkin tosi friikkiä. Sitten menin apteekkiin ja ostin foolihappoa kuvitellen, että se merkittävästi parantaisi omia mahdollisuuksiani päästä samaan tilaan.

Katselin valokuvia viime joulusta. Minulla oli ihana raskausmaha ja kauhea tukka. Tänä jouluna minulla on lapsi. Ensi jouluna niitä voisi olla jo kaksi...